Fékszerviz

    • teljes körű fék szerviz
    • fékbetét, féktárcsa, fékpofa, fékdob, fékfolyadék csere

 

Amit a fékekről tudni érdemes:

a fékek megfelelő állapota, és a megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele. A gépjárművek tárcsafékkel vagy dobfékkel vannak ellátva, illetve az álló gépjármű rögzítését a kézifék valósítja meg. Ezek állapotát rendszeresen ellenőrizni kell.

A fék élettartama általában 100.000-150.000 km, amennyiben a 10.000-20.000 kilométerenkénti szakszerű ellenőrzést és karbantartást betartjuk.

Az első fékbetét optimális élettartama 30.000-50.000 km, a hátsóé 30.000-80.000 km.

A fékbetétek, amennyiben a beszerelés szakszerűen történt és megfelelő minőségű alkatrész került a gépjárműbe, ezidő alatt problémamentesen szoktak működni.

A fékbetétek minimális vastagsága 3 mm. Ezt nem érdemes figyelmen kívül hagyni, ha szeretnénk biztosítani a gépjármű megfelelő fékhatását, ugyanis a fékezés során hatalmas teljesítményt kell kifejtenie ennek az alkatrésznek. A fékbetétek kopása esetén azonnali csere szükséges. Ha a gépjárművet többször, nagy sebességről hirtelen lefékezik, megég a fékbetét és akkor is azonnal cserélni kell.

A féktárcsa élettartama általában 70.000-100.000 km, a hátsó féktárcsáé (persze típustól függően különbözhet) 60.000-160.000 km. Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de van néhány típus, melynél ez 3 mm is lehet, és 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa is előfordul.
Ha a tárcsa nem megfelelő méretű, ez vezethet a féktárcsa deformálódásához, esetleg el is reped, illetve a fékolaj is felforrhat.

A fékfolyadékot periódikusan, de legalább  2-3 havonta ellenőrizni kell, de cserélni általában 2-3 évente elegendő (megtett km függő).

Fontos, hogy rendszeres időközönként, de legalább 10-20.000 km-enként  saját biztonságunk érdekében is ellenőriztessük a fékek állapotát.
Amennyiben az alábbi tünetek valamelyikét tapasztalja vezetés közben, sürgősen keresse fel szervizünket:

  • használattal nem arányos túlzott vagy nem egyforma gumikopás
  • ha ráz a kormány
  • ha fémes vagy nem megszokott hang hallatszik fékezésnél
  • ha félrehúz a gépjármű fékezés közben
  • ha a szokásosnál puhább a fék (gyors pumpálásnál felkeményedik)
  • a fékút erőteljesen nő a sebesség növekedésekor
  • ha pulzál, lüktet a fékpedál