Gumiszerelés

  • gumi csere
  • gumi szerviz
  • defektjavítás
  • centrírozás
  • gumitárolás

 

Téli – nyári gumi csere

Amennyiben a hőmérséklet napközben már 7 °C alá süllyed, már érdemes lecserélni a nyári gumikat bordázottabb télire, ugyanis már jelen lehetnek a reggeli fagyok, különösen a hidakon, felüljárókon, kanyarokban vagy jégpáncél is boríthatja az utakat.

Tavasszal pedig a hideg elmúltával célszerű újra a nyári gumik felhelyezése.
Nem elhanyagolható szempont még az sem, hogy ha időben lecseréltetjük a gumikat, kiküszöbölhetjük a sorban állás viszontagságait.

Szervízünkben új és használt gumik széles választéka várja párban, garnitúrában vagy akár darabban.

Általunk forgalmazott márkák: Bridgestone gumiabroncs, Pirelli gumiabroncs, Michelin gumiabroncs, Firestone gumiabroncs, First Stop gumiabroncs, Kléber gumiabroncs, Matador gumiabroncs, Falken gumiabroncs, Continental gumiabroncs, Goodyear gumiabroncs, Dunlop gumiabroncs, Dayton gumiabroncs, Barum gumiabroncs, Fulda gumiabroncs, Hankook

 

Defektjavítás

Vállaljuk gumiabroncsok és tömlők mindenféle javítását. Az esetek többségében azonnal megvárható a javítás.

Mindenki találkozhat lapos gumiabroncsal, aminek több oka is lehet. Legritkább esetben lesz a szeleptű, bár az is beragadhat olykor-olykor egy légnyomás ellenőrzés alkalmából.

Lehetséges okok, amitől a gumi leereszt:

  • idegen test (szög) beékelődése a gumiabroncsba
  • oldalfalsérülés
  • szelephiba
  • felni-gumi perem illesztési hiba
  • felni sérülés

Kerék kiegyensúlyozás („centrírozás”)

Sokszor tapasztalhatjuk vezetés közben az utakon, hogy a kormány rázkódik, ha nagyobb a sebessége a gépjárműnek. Ennek egyik oka, ha a centrírozást nem vagy nem megfelelően végezték el. Amennyiben nincs kiegyensúlyozva az abroncs bizonyos sebességnél (általában 100-120 km/h) az autó rázkódni fog. Ez figyelmeztet arra, hogy az abroncsok szabálytalanul és idő előtt fognak elkopni, sőt, az autó felfüggesztése is feleslegesen rongálódik.

A centírozást minden gumicsere alkalmával javasoljuk elvégezni.

 

Gumitárolás

Autószervizünkben korlátozottan, de lehetőség van a gumik tárolására is.

 

Autógumi jelölések

Ha szeretnénk tájékozottabbak lenni ezen a téren, ismerjük meg a gumik jelöléseit.

Az első háromjegyű szám az abroncs szélességét mutatja milliméterben.

A /-jel után következő kétjegyű szám a szélesség és az oldalmagasság százalékos aránya. Ez minél kisebb, annál mélyebben ülő, laposabb a gumi, minél nagyobb, annál teltebb. A magas gumi a rosszabb, egyenetlen borítású utakra jobb, ennek sebességtűrése viszont kisebb. A gyors, sportos autók laposabb gumival mennek.

Az R a radiál jele, már aligha veszünk diagonál gumit. Utána a kétjegyű szám a felni mérete collban. Jó tudni a márkát (a gyártót) és a gumi típusát (ez betű-szám kombináció, fantázianév, vagy ezek keveréke is lehet), amelynek alapján a mintázat is meghatározható.

A gyártás ideje: a 0115 azt jelzi, hogy 2015-ben, annak is első hetében gyártották a gumit.

Ha defektünk van, és cserére van szükség, igazán hasznos, ha mire odaérünk, a gumis, a fenti megadott adatok alapján már be is szerzi a nekünk szükséges fajtát (vagy megmondja, hogy mikorra lesz meg).

A sebességre, terhelhetőségre, márkára vonatkozólag érdemes szakember tanácsát kérni.

Gumi tulajdonságai

Amit a defekttűrő gumikról tudni kell

Megerősített, önhordó oldalfalú gumik, melyekkel légnyomásvesztés esetén is teljes biztonsággal lehet további 80 km-t megtenni (legfeljebb 80 km/h sebességgel). A defekttűrő abroncs leeresztve, sőt kilyukadva is képes tovább futni.

Felépítésük alapelve az önhordó oldalfal, melyek jelentős terhelést képesek elviselni akár teljes nyomásvesztés esetén.

Minden defekttűrő abronccsal futó járművön alapfontosságú a fedélzeti nyomásellenőrző rendszert megléte, mely a műszerfalon elhelyezett jelzésen keresztül figyelmezteti a vezetőt, ha légnyomásvesztés következett be.

A defekttűrő gumi előnyei:

  • A jármű jó kormányozhatósága még defekt esetén is
  • Nincs szükség pótkerékre
  • A kilyukadt gumit nem kell azonnal kicserélni

Nem minden gépjármű esetében alkalmazható a defekttűrő gumi. Ezért minden esetben érdeklődjön szakembertől. Amennyiben az Ön járműtípusára a gyártói utasítás nem teszi elérhetővé, úgy használata tilos. Amennyiben defekttűrő gumija van, azt hagyományosra cserélni lehetséges, de a szakemberek nem javasolják.